Monday 18 February 2013

i don't know how she does it ..

assalamualaikum..







banyaknya plan saya untuk bulan ni dan seterusnya. dah banyak hari berfikir pasal hal ni dan akhirnya petang tadi dapat jugak list down sebahagiannya. yea, sebahagian je sebab sambil cari idea kena buat catitan sikit pastu banding-bandingkan pilihan yang ada. tiba-tiba rasa rindu dengan tanggungjawab bekerja dulu huhuhu memmang sangat tiba-tiba! malas nak layan..hahaha


dan tiba-tiba jugak berangan menjiwai watak sarah jessica parker dalam movie i don't know how she does it..hahahahah over kan?  ringkasnya setiap malam sebelum working mommy ni tido dia akan set senarai kerja atau benda yang nak dibuat esok.


sedar atau tak kita pun selalu buat benda yang sama. bezanya kebergantungan kita pada  job list tu. pernah jadi saya menghafal 7 benda yang mesti saya selesaikan sebelum keluar suatu pagi tu. elok je sampai ke dua perkara terakhir nak dibuat, saya terlupa satu darinya.


punya la mengganggu, sambil buat kerja tu mulut menghafal-hafal job list dengan harapan saya akan ingat semula. lama jugak.... dan akhirnya bila selesai semua job list tu saya rasa yakin sangat nak meneruskan rutin harian. rasa lega sebab saya tau saya dah siapkan semua kerja dan bertambah lega bila tak ada benda yang tertangguh.


ini lah saya. suka buat plan tentang semua benda. kalau boleh nak siap kain baju balik kampung pun nak plan 2 hari awal sebab tak suka kelam kabut. lumrah bila nak cepat akan ada benda penting yang tertinggal. ohh saya tak suka part tu!


dah penghujung cerita baru teringat nak bagitau cerita perenggan pertama tu bukanlah job list saya. giler ke apa nak plan job list kerja-kerja rumah je pun sampai one month in advance. saya tak sampai tahap tu lagi hahahaha harap-harap tak la




itu saje.. nak beradu ;)










xoxo, bee





No comments:

Post a Comment

Terima kasih daun keladi ...