Saturday 25 May 2013

tantrum si kakak

Assalamualaikum ..


Sejak 2 3 hari ni sofia cepat merajuk, marah dan tunjuk perasaan. sebelum ni selalu jugak nampak tajuk artikel pasal anak sulung yang cemburu dengan adik baru tapi tak baca sangat atau dalam erti kata yang lain tak cuba untuk fahamkan pun ..


Jadi, bila tiba2 sofia turn to be someone yang suka buat perangai, saya rasa susah hati dan bersalah.


Dalam kepala asyik cuba ingat dan faham yang benda ni normal berlaku sebab si anak cemburu dan dia takut hilang perhatian yang selama ni milik dia sepenuhnya. Saya layankan apa yang biasa kami buat bersama macam biasa. Saya sebolehnya tak nak dia terasa di ketepikan langsung ..



Walaupun semua ni baru je sangat berlaku, tapi saya yakin kalau dimulakan lebih awal kesannya lebih positif. Jadi idea seterusnya ialah untuk bercerita tentang baby baru lebih kerap dengan sofia. Dan libatkan dia dalam our first visit to klinik ibu dan anak soon :)







Doakan saya,
Raihazi

No comments:

Post a Comment

Terima kasih daun keladi ...