Friday 1 November 2013

#shaklee Vita-Lea Iron Formula

Assalamualaikum ..


Sekarang ni rata2 antara kita mesti ada yang consume at least satu suplemen untuk diri masing2 kan? Ada pelbagai suplemen di pasaran dari harga murah hingga yang mahal tak munasabah.


Saya pilih SHAKLEE! :) sebab saya yakin dengan testimoni yang banyak di share di fb dan twitter. Blogwalking banyak membantu .. biasanya testimoni di blog lebih banyak, lengkap ceritanya. Walaupun maklumat senang untuk kita dapat tapi kena ada juga pertimbangan. Kena banding2kan fakta yang diberi tentang satu2 produk atau perkhidmatan.

Selain tu, harga untuk produk shaklee bagi saya mampu untuk dimiliki. Anda rasa mahal?Sila buat kira2 iaitu bandingkan harga dengan kemampuan sebotol atau sekotak produk bertahan.
Betul ke ayat tu? Ermmm camni la contohnya; kalau sebotol vita lea ada 120 tablet sila bahagi dengan harga sebotol tersebut. Boleh nampak tak berapa banyak kita jimat? Mungkin untuk pembelian pertama awalnya kita rasa berat tapi bila nampak pelaburan tu untuk tempoh yang panjang, so kita sebenarnya dah banyak berjimat :)

Untuk percubaan pertama, saya cuba vita lea **

Vita lea sejenis tablet yang mengandungi beta carotena, kalsium, phosphorus dengan vitamin c dan d, biotin dan pantothenic acid, vitamin B12. Produk ini mengandungi alfafa. Tanpa perasa tiruan, pemanis atau pengawet.**

**p/s : berdasarkan terjemahan saya dari label pada botol produk. Sila pastikan untuk pengesahan yang lbh tepat. Saya bukan pakar dlm bidang kandungan ubat2an atau suplemen, harap maklum


Saya ambil selepas sarapan setiap hari. Tapi masa mula2 consume memang ada on off hihihi. Biasa la kan? Ada harinya terlupa sebab dah tua hahaha, kelam kabut sebab salah pengurusan masa dan ada jugak masanya sebab saya menangguh sampai ke petang .. hadoiiii bab ni tolong jangan ambil mudah macam saya yea..

Rasanya kita kena set dalam kepala iaitu untuk dapat kesan dari sesuatu produk maka kita kenalah disiplin dlm bab pengambilan setiap hari seperti yang disyorkan

Alhamdulillah, kesan pengambilan vita lea dapat dilihat kesannya lebih kurang sejam selepas pengambilan. Yang ni mungkin berbeza2 mengikut penerimaan badan masing2 yea. Antara perubahan terbaik yang saya boleh rasa ialah :

     ♡ badan bertenaga, terasa lebih ringan. Nak buat kerja rumah pun bersemangat lebih sebab tak rasa letih dan lesu. Sebelum ni, bangun pagi rasa malas dan lemau. Tak bermotivasi langsung nak selesaikan urusan di pagi hari, tapi sekarang tak lagi! :)

     ♡selepas seminggu pengambilan secara konsisten, saya boleh rasa perubahan pada kulit wink wink! Saya tak pasti kalau kesannya lebih awal, mungkin saya terlepas pandang. Kulit saya terasa lebih lembut dan halus. Best je usap2 kulit tangan sambil puji diri sendiri hihi

     ♡ selera makan terkawal. Yang ni betul2 di luar jangkaan saya. Yang paling ketara, jumlah nasi untuk makan tengah hari dan malam cukup untuk sesenduk. Saya tak rancang untuk hadkan sebaliknya rasa kenyang tu buat saya rasa cukup dengan portion tu. Sebelum ni, harus la bertambah2 nasi terutamanya kalau menu lauk kena dengan taste. Tapi akhir2 ni, saya lebih suka untuk lebihkan pengambilan lauk dan sayur. Harapan tinggi dengan perubahan pola makanan ni kulit lebih cantik hihihi

Selain kesan perubahan seperti diatas, vita lea diakui bagus untuk melambatkan penuaan. Ia berlaku kerana kulit telah dibaikpulih sama macam point kat atas. Jadi untuk sesiapa yang nak kurangkan kedutan di tepi mata contohnya, sila consume vita lea sekarang. Mudah2an dengan pengambilan vita lea yang konsisten bersama lain2 produk shaklee, impian kita untuk tampil lebih sihat bertenaga dan cantik akan tercapai :)




P/s: insya Allah saya akan kongsikan lagi pelbagai kebaikan dan kesan perubahan selepas pengambilan produk shaklee nanti..




NOREHAN BINTI ABDUL AZIZ
SHAKLEE ID : 1033981
Pengedar sekitar Langkawi dan pengeposan seluruh Malaysia
Sila hubungi saya melalui what's app 0192366362
atau bbm 27001AF7 untuk mendapatkan info lanjut
mengenai produk SHAKLEE.




Xoxo


No comments:

Post a Comment

Terima kasih daun keladi ...